Nutrition & Health communicatie naar gezondheidsprofessionals

Nood aan tijdelijke ondersteuning, versterking of vervanging van jouw Nutrition & Health manager? Een ervaren freelancer kan een oplossing bieden.

Expertise

Door mijn jarenlange ervaring als Nutrition & Health advisor in de voedingsindustrie,  kan ik terugvallen op een uitgebreid extern netwerk van organisaties, overheden, academici, gezondheidsprofessionals, agentschappen, partners,... die stuk voor stuk een belangrijke rol spelen of bijdragen aan het voedings- en gezondheidsbeleid in België en ben ik de ideale partners voor jouw bedrijf of team.  

 

Expertise

Als gewezen Product Manager bij Nutricia, Scientific Advisor bij Nestlé en Nutrition & Health manager bij Unilever, ligt mijn belangrijkste expertise in voedings- en gezondheidscommunicatie/marketing gericht op zowel de gezondheidsprofessional als op de consument. 

 

Wetenschappelijke evidentie

Als wetenschapper draag ik "evidence based" communicatie en beleid hoog in het vaandel, zonder echter uit het oog te verliezen dat communicatie en beleid in de eerste plaats de beoogde doelgroep moeten bereiken om het gewenste effect te bekomen, rekening houdend met de elementen die bijdragen tot gedragsverandering. Bovendien moet deze communicatie in lijn zijn met de gangbare Europese en locale wet- en regelgeving (FICEFSAAFSCA).  

 

Competenties en vaardigheden

  • Ontwikkelen van communicatiestrategie en -plan gericht op gezondheidsprofessionals (health marketing)

  • Creëren van informatie en adviezen bestemd voor communicatie naar de consument of patiënt.

  • Creëren van evidence based inhoudelijke stukken (wetenschappelijke samenvattingen, artikels, adviezen, patiëntenmaterialen, recepten...) bestemd voor de gezondheidsprofessional (huisarts, diëtist,...)

  • Toetsing van marketingcommunicatie aan de wetenschappelijke evidentie en regelgeving (compliance)

  • External stakeholders' management (academici, gezondheidsprofessionals, Key Opinion Formers/Leaders, beroepsassociaties, tradeassociaties, ...)

  • Deelname aan wetenschappelijke congressen

  • Ontwikkelen en coördineren van gezondheidscampagnes naar brede publiek via klassieke en sociale mediakanalen

  • Genereren van PR op basis van wetenschappelijke resultaten, nieuwe adviezen, ... 

  • Woordvoering wetenschappelijke onderwerpen in media

  • Risk assessment en issue management (company/brand repution, publieke media, Key Opinion Formers, Health Care Professionals,...)

Contacteer mij voor een vrijblijvende offerte op maat van jouw team of bedrijf.